Tuesday, December 1, 2009

under construction lagi



Al-kesah rumahku ini..kami hampir tidak beli rumah ini...gara2 aku x mempedulikan kata2 suamiku...hehe...aku kalo bab2 hutang ni malas je nak pk....nak menambah hutang2 kalau beli rumah lagi...seminggu epul dok cerita dgn aku pasal rumah ini..aku buat tidak tahu aje..bukan pekak tapi buat2 pekak...hinggala pada hari terakhir..dengan nada bersahaja...epul kata lagi " rosmah kalau x nak rumah tu hari ni epul bagi tau kakak tu nak cancel" ...kesian pulak aku dgr ayat tu....dia sangat mahukan rumah teres....almaklumlah dah lame dia duduk dirumah yang tinggi sebelum ini hinggala rumah kami sekarang...hajat dia nak beli rumah yg ada tanah ....kalau blh corner lot...itu impiannye...nanti blh bbq reramai...anak boleh main2 kat laman...and aku pulak mmg nakkan sebegitu...tapi imaginasi aku kureng sikit la dr dia.....tetapi akhirnya kami beli juga rumah ini...tahun 2010 InsyaAllah kami akan pindah kesini kiranya semua berjalan lancar....huhu jauhlah aku nak pegi keje berbanding sekarang....kena punya bibik kalau begini...



kami x dapat beli rumah corner lot..tapi sebelah corner...haha...kelako nak juga dekat2 dgn corner...takpe abang InsyaAllah satu hari nanti kita pasti dapat beli rumah corner lot ye....kalau kita nak bbq kita buat kat parking keta depan tu ye....


tingkat bawah rumah kami...dapur belum siap lagi...sekarang mungkin ada progress ..ini gambar 2 bulan sebelum...yang ada seorg budah baju hitam tu...itu adik iparku...dia pengikut setia kami....



Gambar dari pandangan hadapan rumah...siapakah bakal jiranku nanti....kusgt harap jiranku seorang melayu..tp ikut kata kakak developer tu orangnye cina...kalau sebelah satu lagi India maka jadilah kejiranan 1 Malaysia....

Gambar tutup pagar pun nak ambik ke? hehe ini semua epul yang ambik kerana aku x keluar dr keta...damia sedang tidur....aku x penah masuk dalam rumah ni pun lagi....sekarang tgh pikir2...konsep ape nak deco rumahku ini...tgh pk pasal budget dan sebagainya....kalau boleh masuk nanti biarlah sudah siap di reno...kalau tidak susah aku nanti....kesian anak2 ku....kuharap bila dirumah ini nanti aku dapat hired seorang bibik...sekarang x blh lagi sebab rumahku 1 floor je.so xde privacy...bukanlah aku deseperate sgt nak bibik....dan bukan semua kerja ku nak lambakkan padanya...aku sangat malas lipat kain...basuh kain rajin...ada bibik boleh la tolong mengemaskan rumahku...masak2 sume aku rajin...kemas je malas.....lagi2 di saat anak2 ku yang sedang rajin menyepah sekarang ini..hukhuk lagi buat daku nak maid...abang nanti kat sini blh ye kita dapat maid untuk bantu....okey nanti bila rumahku dah siap reno akan ku update ye....






4 comments:

  1. wahh seronoknya dh beli rumah teres..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah akhirnya dapat juga.Epul punya impian ni.dah lama dia impikan.nanti dah pindah kami akan jemput datang ye

    ReplyDelete
  3. wah rosmah.. cantik umah.. beli kat ner ye???

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails