Friday, December 11, 2009

kesah kami dan passport 6 jam

7 Disember 2009

Al kesah...seawal pagi aku bangun untuk buat 2 benda hari ini

1) Passport daku dan anak2ku
2) Daftar sekolah untuk Dhia iman di Smart Reader

Tapi 1 benda je yang dapat kami buat...yang lagi satu tah tak tau bila plak aku kena ambik cuti untuk register sekolah Dhia...Budak itu sudah tak sabar nak ke sekolah...

Begitu rupa keadaan nak buat passport. 6 jam aku menunggu barulah kami berjaya siapkan pasportku dan anak2....sangat giler betul la imigresen ni....(maaf staf2 imigresen) bukan salah kalian tapi orang memang terlalu ramai....Damia tido bangun dan nak tidur semula masih tak siap2...darahku pun sudah naik kepala dibuatnye...dan bila siap sahaja passport kami, orang masih ramai di imigresen..aku dalam hati berkata2...babye semua aku punya dah siap...naik kereta dan jalan nak balik rumah..dalam kereta saje ku belek semula paspot kami...Tiba-tiba aku terjumpa satu kesilapan pada pasport damia...tidakkkkkk!!!!!!!!!anakku seorang perempuan dicatit sebagai lelaki.....Ya Allah geramnye aku..dah la tunggu lama..kalau setakat 6 minit dah siap salah banyak kali pun x mengapa...ini 6 jam okey...hish geram tahap gaban aku dibuatnya...Nasib baiklah kami jumpa kesilapan tu sebelum kami ke percutian kalau tidak harus kena makan pegawai imigresenku rasa...baru je suka suki dan riang bubbye org yg masih menunggu sekali anakku punya pasport salah la plak...
Takkan nak kena tunggu 6 jam lagi....x boleh terima betul rasanya....Nak buat baru kena start all over again...gilos!!! x nak aku....bayar pun siap kena bayar sekali lagi...lagi gilos!!!!nasib baik boleh buat amended....kalau tidak memangku x ampunkan imigresen tu punya gaji kat staf dia kalo kena bayar lagi...buat keje main2.....ini passport damia...adakah muka damia seperti lelaki ek...dulu masa pegnen kali kedua aku memang nak boy tapi rezekiku gigirl lagi...tapi yang pasti aku bahagia punya dua gigirl...nanti yang ketiga & empat boboy plak insyaallah






No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails