Tuesday, December 15, 2009

TIRU GAYA UMMI

Ha tgk tajuk je dah tau ape aku nak ngomel kali ni kan...ini kes dhia iman anakandaku yang pertama la sape lagi kan....dia ni memang suke ikut pebenda kubuat...contohnye seperti gambar dibawah...aku tgk lucu je...kelako je...suke ati ko la dhia....


ini aksi dhia dgn babynye..kunun kasi bf lakan...



yang ini aksi ummi ngan damia...

Walaupun dhia sebijik muka ayah tapi dia selalu ikut perangai aku...yang atas tang aksi tang berkata2 jgn cakap la...ape je aku cakap kat dia nanti dia akan ikut balik..contohnya

situasi 1 : kalau dia buat adik dia, aku akan cakap kat dhia
" kakak ni kalau buat adik ummi bagi je la adik kat Daniel( jiran depan rumah)"

nanti kalau adik dia buat dia pulak: dia akan cakap kat adik dia
"adik ni buat kakak, nanti kakak suruh ayah dgn ummi hantar kakak kat rumah org, adik tak sayang kakak"

Situasi 2: kalau aku tgh masak, susukan adik or buat keje dia suruh aku layan kerenah dia
aku akan cakap
" kakak cuba tgk ummi tgh buat apa sekarang"
nanti bila time aku nak mintak tolong dia, dia balas balik kau...
" cuba ummi tgk kakak tgh buat ape sekarang" mak aii anak zaman sekarang...

kalau aku panggil dia buat donno je
aku cakap " kakak telinga xde lubang ye, ummi panggil buat x tau je"
nanti kalau dia panggil aku x menyahut dia akan cakap balik " ummi telinga xde lubang ye"

kalau bab aku pakai make up or rantai gelang pasti ikut lakan,,,nama pun girl kan...anak,,.....anak...so sekarang aku kena buat yang baik2 je supaya dia akan ikut yang baik2 sahaja..
Doa ummi: semoga dhia dan damia akan jadi anak yang solehah dan berjaya dunia akhirat. bila ummi dan ayah tiada nanti jgn lupa untuk sentiasa doakan kami ye wahai anak-anak ummi...



2 comments:

  1. cutenye dhia tu. macam bertih je mulut bercakap kan..

    p/s: jgn buat aksi terlampau didepan anak2 tau..abes kang, soklan2 cepumas dia tanya :P

    ReplyDelete
  2. liza: hakhak...aksi camane tu...hish harus tidak...nak mampus.....kang x terjawap

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails