Friday, December 18, 2009

kurindu emak & kampung halamanku

18 December 2009


Weekend yang agak panjang minggu ini , kalau arwah mak aku ada mesti kami semua berlumba2 balik kampung...tgk status kawan2 balik ke kampung dalam facebook buat aku rasa sedih betul...rindunya nak balik rumah aku di Jengka sebelas Pahang, tempat aku membesar...dulu masa mak ada dia akan selalu telefon ajak kitorang balik. Tapi sekarang rumah tu sudah tidak berpenghuni. Abah dah bz sekarang dengan bisnesnye,.dah jarang balik sana...bila la aku dapat balik kg...tahun ni hampir 4 tahun mak tinggalkan kami. Apa yang pasti kami semua sangat sunyi tanpanya...kadangkala aku rasa seperti dia masih ada.....

rindu nak mencium tangannye lagi, memeluk dan cium dia, merasa masakannya lagi, kasih sayangnya
dan segalanya tentang mak. Doa kami semua semoga mak dicucuri rahmat.Kami semua tidak pernah lupa doakan mak. Moga kami semua jadi anak yang meneruskan pahala buat bekalanmu di sana...


Kenangan semasa perkahwinanku, kalauku tahu dia akan pergi secepat ini akanku pastikan aku sentiasa bersamanya meniti hari2 gembira


Apalah yang mak aku cakapkan tu, muka siap pakai bedak sejuk, selamba je mak aku, mak aku x suka bergambar, jadi aku ada sikit je koleksi gambarnya, tapi apapun yang pasti wajah dia sentiasa terpahat dihati kami semua


Depan rumahku ada pokok rambutan, kalau dia berbuah memang macam bunga...dulu tika arwah mak ada rumah ini sgt ceria..perginya dia semua suram rasanye..ini gambar epul tgh excited layan musim buah..masa ni kami baru kawin, ni la 1st time musim buah-buahan dia dah official jd menantu...
Dah lama aku x jejak rumahku ini..ingat kami nak buat kenduri tahlil disini tapi abah kata buat di KL sahaja...so tak dapat la aku balik kg....sungguh sedih..apa kabar la jiran dan pokok manggis dan mata kucing kitorang...rasanye perlu berhenti dari teruskan luahan hati, takut tak dapat kawal emosi...




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails