Saturday, February 20, 2010

sakit mata yang menggerunkan

Salam, bertemu kembali kali ini..
hokey hokey baca tajuk pun dah takut...tapi memang takut...masa aku meluahkan dalam blog ni pun aku masih lagi dalam keadaan ini.Seperti ceritaku sebelum ini, aku sakit mata semenjak dari 5 feb 2010 sehinggalah hari ini, tapi sekarang sakit mata dah ok, cuma tinggal kesan dari sakit mata.


Yang ingin aku kongsikan dengan semua pasal kesan sakit mataku ini. Aku tak pernah kena sakit mata selama ini ( maksud aku lama sangat , sblm ni pernah sakit mata tapi pas 2 3 hari baik la) kali ni beza betul sakit mata aku. Berminggu2 tak baik, sangat susah hati bila mata kanan aku jadi kabur, aku yang dah sememgnya rabun ni jadi lagi rabun bila ku pakai spekmata rabun still x hilang. Haduh haru ni, sejuk2 kaki aku berdebar2 jantungku, kenapa dengan mata aku, aku sangat takut..


Atas nasihat kawan2 aku ke pakar. Aku pergi ke Tun Hussien Onn National Eye Hospital di PJ.Hospital mata je, bila jumpa doktor aku cerita yang aku dah sakit mata lebih kurang 2 minggu, sekarang dah jadi kabur, bila doktor tu cek mata guna kanta dia, dia tgk mata hitam aku dah kena infection kesan dari sakit mata yang sebelum ini aku buat endah x endah, makan ubat separuh jalan, so bila dia dah teruk aku gosok2  pulak mata maka dia telah merebak bahagian hitam mata...aku takut....aku tanya doktor tu..serious or not my situation. Doktor kata kalau aku x jaga betul2 nanti akan jadi serious....so sekarang aku jaga semua pemakanan aku, jaga ubat aku sepaya mata aku cepat baik...sangat takut..mulai saat ni aku jadi lebih sayangkan mataku ini...Ya Allah sembuhkan lah cepat mata ku ini. Aku sangat takut...kepada kawan2 kalau sakit mata jangan lah tidak dipedulikan...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails