Wednesday, February 10, 2010

COBAAN 2 DALAM 1minggu

Hari ini merupakan hari yang ke 6 aku sakit mata, ditambah aku terkena demam akibat virus infection pada tekak, haduh sangat sengsara aku rasakan, sakit mata aku masih boleh bertahan, masih boleh berfacebook, memasak dan menjalankan aktiviti seperti biasa kecuali berjalan2 kerumah saudara, sopeng kompleks dan bersiar2 ditaman.Semua ku tahan kerana tak mahu sebarkan virus sakit mata ku.Tapi bagi demam aku kalah, hilang nikmat bersenang lenang dirumah, semuanye gara2 tonsilku membengkak dan terdapat nanah, aduh sangat sakit, dulu bila aku tengok AF ada student sakit tekak dan ada nanah aku x begitu dapat rasakan sengsaranya...rupanya sangat la sengsara...akibat sakit tekak ni juga aku demam dan sakit seluruh sendi, sejuk seluruh badan. dalam kepala aku memikir perbagai, kalau aku demam mcm mane dengan damia, bolehkah aku susukan dia, sangat risau damia juga akan demam, mengatasi kerunsinganku aku telefon kak Su (Siti Nursuraya) lactation penyusuan susu ibu, dulu aku beli spectra pump tu dengan kak su, so aku rujuk dia, dengan nasihat kak su barulah aku yakin untuk menyusukan damia,cuma dinasihatkan supaya jaga kebersihan supaya damia tidak terkena demam sepertiku....lega rasanya....dan nasib baik kerjaya aku bukan penyanyi kalau tidak x dapat nak cari rezeki...Akibat sakit 2  dalam satu mingguku ini aku bakal cuti sehingga raya cina, menarik je bunyinya dapat cuti lama2 ni. Tapi sengsaranya tuhan saja yang tahu. Bagi memotivasikan diriku, aku anggap ini sebagai penghapus dosa2 kecilku. Maka aku redha dengan cobaan ini. Sangat berterima kasih dengan suami yang sangat bertanggung jawap,menjaga anak2 seorang diri, melayan karenah ummi lagi, tapi sangat baik hati dan sabar tika merawat kami semua. Ayah memangku gelarkan jururawat kami di rumah, akan menyemak masa makan ubat kami, dan menyediakan makanan yg termampu. Terima kasih Ya Allah kau kurniakan aku seorang suami yang sangat baik dan membahagiakan kami.Aku sangat bersyukur. Kesedihan dan sengsara yang kurasa hilang dengan perihatin darinya, tapi rindu juga dengan kasih sayang arwah mak, kalau mak ada, dia pasti akan risau bila tahu aku demam, mak pasti akan risau kalau anak2 demam, satu hari dia akan telefon 5 6 kali untuk tanya kesihatan kami. Paling last kalau x baik2 kalau dia tak datang kat kami . kami yang akan balik kampung..mak rindunya mak...sangat rindu...Aku sangat berharap aku akan baik dengan segera, risau akan urusan pejabat jadi huru hara tika ini juga masuk dalam senarai fikiranku.Moga semuanya berjalan lancar, aku percaya aku punya kakitangan yang berdedikasi. Apa yang penting TEAMWORK

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails