Monday, February 15, 2010

2 dalam 1 lagi

herm....banyak betul yg 2 dalam 1 aku..hehe kali ni bukan pasal sakit2 lagi dah..kali ni pasal balik kg dan jalan2 pegi cherating...balik kampung....herm....aku rasa sangat seronok dapat balik kampung tempat aku membesar. Rumah tu memang aku sangat rindui...sangat2 ..kerana disana banyak kenangan aku dan arwah mak dan kami sekeluarga...dari pokok rambutan , tempat main, tempat tido dapur dan segalanya di sana...setiap sudut aku akan terus ingat mak aku...tgk baju dan kain sembahyang arwah mak aku akan lagi teringatkan dia...kain sembahyang aku akan gunakan setiap kali balik kg supaya pahalanya akan diberi pada mak kerana pinjamkan kami kain sembahyang dia....memang manusia akan lebih terasa kehilangan orang yg kita sayangi bila dia dah pergi dan jauh dari kita..aku akan terlalu emosi aku kalau cerita pasal mak...

ini lah rumah kami sekeluarga..ada bunga2 tanaman mak, seronoknya kg. tp sekrg bukan musim buah kalau tidak lg meriah


Dhia yg seronok berlari larian kat kwsn rumah atok, kejar ayam kucing kutip bunga & mcm2 lg. Haa pokok rambutan sebelah kiri tu pokok rambutan aku ye...

bibik bwk owais jln2 keliling rumah


dhia tgh ngejar anak2 ayam, sampai berarang muka berpeluh peluh

sarapan kat dapur ramai2.dulu bgn mak dah siapkan semua sarapan, sekarg kami gotong royong msk sama2. chef dia yg pakai baju kelawar tu. sedap dia msk, kami bantu2 la dia


gambar ramai2 depan rumah

aktiviti seterusnya kami pergi cherating, sekarang tengah berhenti untuk makan tgh hari

ok berkelah di tepi pantai, bwk meehoon, laksa, fruit salad & minuman

main layang-layang

tinggi betul layang2 tu..haha ok la tu baru damia senang nak tgk

berlarian-larian ditepian pantai

mandi manda eii damia seksi woo.nampak nenen sebelah

damia kelenguhan kaki....sian anak ummi

beli keropok leko, sedap kopok dia fresh dari dapur

kakak2 dan makcik2 wat kepok lekor

posing la kat kedai kopok ni, kakak iparku, kakak aku aka chef dirumah, haku yg vogue berspek itam dan sakit mata lagi, hadik aku yg tak ketinggalan nak vogue gak...hahaha  .... kedai ni masuk paper tau ramai org beli kat sini.kopok dia sedap, kalau nak aku suggest la, kopok dia sedap fresh dan kuah cicah dia sedap juga

makan time, dinner kat tepi laut

uuuuu ada lobster besor....wow

antara seafood yg ada

posing sebelum makanan sampai...kami makan 3 ekor ikan, ikan jenahak, ikan kuku , ikan kembong, udang, sotong tom yam, kailan ikan masin dan nasi putih, semua sekali RM 290 hinggi sahaja, makan untuk lebih kurang 15 org..pastu balik umah , x tido sini rumah aku ngan cherating lebih kurang 2 jam...

ok dan ini adalah hari balik kami, penerbangan pertama berlepas pukul 11 pagi, aku x mandi lagi time ni so aku punya penerbangan adalah penerbangan terakhir pukul 3 lebih baru bertolak...kumpul lagi next xtvt, kita gi sabah plak ye adik beradikku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails