Sunday, March 21, 2010

kasihan anakku Dhia

Sob Sob Sob...


Maafkan ummi Dhia... sebab x kasi Dhia ikut pi rombongan sekolah dhia...xpe la next time ok....banyak lagi rombongan sekolah yang dhia boleh ikut...."Jalan ngan cikgu x best, jalan ngan ummi ayah adik lagi best...nanti ummi bawak dhia pegi petting zoo sama mcm teacher bawak tu"....dengan muka yang sedih dan tunduk dhia redha la kot....aduh kasihan anakku...sorry la masih x harap lagi nak melepaskan dhia pergi tanpa pengawasan kami....uish hanya aku yang tahu kelasakan anakku..takut terlepas pandang..kena kasi dhia besar sikit Insyaalah ummi akan kasi dhia pergi...baru la aku tau perasaan mak aku dulu2. mak aku pon susah benor nak kasi aku pegi rombongan...dipujuk di tanya beratus2 kali la kot baru lepas nak pegi rombongan...sepanjang aku sekolah penah sekali je aku dapat pegi rombongan masa sekolah rendah..pegi Negeri Terengganu...dan aku pon cuma ingat sikit2 je mana aku pegi kat sana, tgk penyu bertelur, pegi pasar payang, tgk org buat batik, melawat muzium kot kat sana...serius x bape ingat...kami adik beradik memang susah benor nak dapat pegi rombongan so kemana kalau x tumpahnya kuah kalau x kenasi....kan...adik aku su nak pi berkhemah siap tinggal2 nota bawah tudung saji, kunun bila ayah aku bukak baca la nota dia...ish macam2 cara weh...
So seperti yang dijanjikan olehku kerana tak pergi ikut rombongan sekolah aku bawak dhia berjalan sempena cuti sekolah. tapi bukan pegi petting zoo kat sunway, tapi kami pi Genting Highland...bukan main seronok dhia...gembira tgk dhia yang seronok sakan. at least kalau teacher tanya pegi mana masa cuti so ada la cerita yang dhia nak storykan....hehe ...gambar from camera x leh upload, x jumpa cable camera...layan la gambar dari hp 3.2mp aku...hehe


sedang menghirup udara segar, sejuk, nyaman sebelum makan ni, budak ni memang suka mengelat makan...ini berlakon ala2 ambik mood nak makan la kunun....badan kurus kering sebab susah benor nak makan...baru 12 kg umur dah nak masuk 4 tahun bulan 6 ni...minah slim ni mak su dia panggil..


naik ulat ngan damia.boleh la layan mainan budak2 ni...aku ngan ayah pon layan gak, sampai kitorang pon kena naik mende2 yang budak2 naik...time pegi genting kali ni, sejuk la...kena kasi anak2 pakai sarung tangan, dhia siap kena tutup telinga lagi...budak tak cukup lemak ni memang...


budak kecik sorang ni memang berani, naik ulat kuda sengsorang pon layan...memang x takut punya budak....

Gambar kiri ummi ngan damia, gambar kanan ayah ngan damia plak....yang ayah tu kena la layan anak naik gak kapal ni, ayah x nak naik sebab takut pening tapi disebabkan ummi x boleh hangkut 3 org satu kapal maka dengan terpaksa ayah naik la juga...
tapi apa2 pon yang penting anak2 ummi happy. Hai dah jadi ibu2 bapak2 ni memang nak kasi anak2 hepy je...sekianlah taktik ummi nak mengubat hati dhia yang lara dek kerna x dapat pegi rombongan sekolah...nampaknya berkesan tau...renung2kan dan selamat mencuba!


2 comments:

  1. ish betul la.. belum masa lagi anak2 kita ni gi rombongan.....

    cikgu2 pun, takkan tak paham....

    ReplyDelete
  2. lissa tu la pasal, aku memang x harap lagi la at this moment...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails