Friday, November 13, 2009

Zoom Melaka Bandaraya Bersejarah



Percutian yang tak dirancang..hehe aku mengekor hasbenku outstation

Agenda:


12 November 2009

Check in @ Mahkota Hotel Melaka.


Duduk relax2 kat hotel ngan irfan fatin dhia n damia, EPUL gi buat kerjanya....ingat nak bawak budak ni gi dataran pahlawan...tapi rancangan gagal kerana cuaca tak mengizinkan...last2 bila hujan benti semuanye gie mandi kolam..


fatin yang rajin menjaga anak2 buahnye...bagus budak ni....kembang semagkuk la kalo dia tau aku puji dia....tapi dia sangat bengang ngan abang yg jaga kolam tu sebab soh dia tukar baju swimming suit....mengada betul abang kolam ni ..saje la tu nak nengok org pakai seksi...

Ha tu la dia abang2 kolam yang poyos tu...

Lepas mandi kolam tunggu epul, mak & ayah datang...sambil tunggu kami sangat kelaparan....order la nasi goreng from hotel...satu pinggan dua puluh hingget....cekik darah betul...gambar aku x sempat nak snap sebab nasi goreng tu habis ku hadap dgn fatin n irfan...

Tunggu punya tunggu epul balik n kami sudah sedia nak pergi makan di UMBAI...
sebab belum cuti sekolah maka banyak kedai tak buka..lagi satu aku rasa sebab malam jemaat...orang baca yaasin kat umah kot ..sebab tu la x ramai orang..ada baik la orang tak ramai dalam hatiku nanti cepat la sikit kami dapat makanan...tapi kedai sedap x bukak la...pegi kedai lain yang ada je...erm makanan pun x bape sedap sgt la bagi aku...

tapi kami semua sangat seronok...semua happy dan tidak stress kan.....percutian sememangnya untuk merehatkan fikiran...jangan stresskan diri dan yang paling penting jangan stresskan org lain....betul tak..kata cutikan...lain kali kita semua cuti lagi ok...

Agenda seterusnya bagi esok harinya


Sarapan pagi...irfan masih tido, epul jaga damia coz dia x turun makan...kupon ada 4 je, so aku yah mak fatin n dhia sahaja yg turun..ku suruh epul turun dia kata dia makan tak banyak rugi je kalo bayor untuk turun...so jimat ler dia kata..nanti dia nak ngopi ngan irfan katanya....



Acara naik beca...ayah & epul x naik.... irfan plak gambor tak snap la plak...aku dah gie check out dah time ni..nak kena marah abg beca ni...aku dah bayor dah dia x hambik gambar dgn baik..... fatin cakap x nak naik dengan pengayuh beca yang tua nanti sampai bukit dia soh turun....maleh la cenggitu...so kami ambik yang muda...tapi aku confius dia ni lelaki ke pompuan mase memule....tapi dia mmg seorg perempuan..dlm hati ala larat kedia ni...erm ikutkan jela coz akunye beca abg dia yg kayuh...mereka bersama-sama....tapi dia memang larat...ye la dia bawak ateen and mak mertuaku...erm agak berat gak tu aku rasa dalam 120 kg...hua hua hua...nasib sipengayuh beca....kat bawah ni gambar kenangan kami semua....

Gambar gambar kenangan kami semasa aktiviti sebelum balik...after this kami pergi last sekali tempat..Zoo MElaka...seronok dan berbaloi ada pertunjukan gajah menari, main bola...hu huhu seronok nengok aksi2 gajah ni...antara gambor kat tempat aksi gajah...



Sekian coretanku dikali ini...maleh betul nak bercerita lately ni...mood belum datang....sampai ketemu coretan akan datang....





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails