Sunday, November 29, 2009

kesah aquaria dan kami semua


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PIRANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aidiladha kedua kami dihabiskan dengan melawat aquaria di KLCC, aku bersama anak2ku serta adik2 & anak saudara melawat aquaria....ramainye olang di KLCC, sesak nafas nengok org reramai cenggini...menyesal plak berjalan time cuti sekolah...nasib baik la dalam aquaria x seramai org di KLCC, kalo tidak dapat tgk org je la daripada tgk ikan.....exited anak2 aku tgk ikan sume....hehe sebenarnye aku pun exited gak....tgk mcm2 jenis ikan...aku nak layan aquaria ni sungguh 2sebab nak masuk sini mahal jugeku rasa...so kita kena manfaatkan setiap keringat yg keluar dgn bersungguh2......Tgk dami n Dhia gembira seronok aku rasa...damia dah pandai tgk ikan...bila tgk ikan yg besa2 dia ckp eeiiiiii2x dhia plak bila tgk ikan besar ketakotan.;....apada.....

aksi dhia ....

kami kat dalam aquarium si jerung....ada bayak ikan dalam ni...ikan yg x penah tgk sume ada dekat sini...ada cik penyu, ikan yu, belut, pari, JERUNG, nemo, dori dan pelbagai lagi yg aku x tau namanye....
yang x penah masuk aquaria n xde mende nak buat blh la jalan2 kat sini..ceh promosi aquaria plak....ingat duta aquaria ke...
 
ini dua fatin...1 fatin najiha adik hiparku(kiri ) 1 lagi fatin shamimi (anak buahku)
bawak dua fatin ni dah susah nak panggil..kena panggil name penuh pulak...kalau panggil fatin je dua2 menyahut....hehehe...sorang ambik PMR tahun ni( result x keluar lagi) lagi sorang ambik UPSR dan result dah keluar..dia berjaya dapat 6A...semoga dua2 berjaya..amin....

gambar ni dhia ambik tau....hehe bangga aku nak showoff kat sini...sebab anak aku dah pandai tangkap gambar...itu tandanye anakku sudah makin besar....hehe lepas ni aku x yah soh org lain tolong hambik gambar kami anakku sudah pandai....terima kasih dhia....

antara gambar2 kami dlm aquaria..dhia tgh nengok mukenye kat cermin....dah comey la......sudah2 la tu

kat dalam ni ada ikan pari...besar giler,...tapi kami x dapat tangkap gambar ikan pari tu..dapat snap gambar ikan yg kecik2 je...x boleh ada flash..so gambar pun gelap....
mr jerung....heeiiiii takot tgk gigi2 dia...dhia sgt takut tgk ikan besar....



tgk gambar ni x clearkan...haaa ini gara2 mr obor2 tu hokey....ini la binatang yg namanye obor2...kalo x penah tgk ini la menatangnye...dhia ckp ini gari dlm spongebob....

ini juga gambar hasil yangkapan dhia....ha kan betul anakku sudah berbakat menangkap gambar...dhia mcm2 bole..nyanyi, jooget, baca abc, jd pelawak...sume la...sebab dhia yg hambik gambar maka hanya kami bertiga...dhia x masok dlm frame...tu la sape suruh terer amik gambar kan dah jadi mangsa ummi hehe


kami semua dah penat pusing aquaria...maka kami semua merehatkan diri sebentar...damia pun dah penat sangat...kesian anak2 ku...tapi aku pasti mereka gembira...lain kali ummi bawak jalan2 lagi ye....
huk huk sebenarnye kecewa ngan ayah sebab ayah x bawak kami semua g singapore...pasni ayah bawak tau....pas singa nak g australia plak....





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails